Terpparista soitetaan edelleenkin takaisin
Lammille.fi sai kommentin tuuloslaiselta Kimmo Salomaalta sosiaali- ja terveyspavelujen valinnanvapauskokeilun edistymisestä kertovaan juttuun. Salomaa kertoi, että terveyskeskuksen tuttu takaisinsoittopalvelu olisi lopetettu ja asiakkaat ohjattaisiin tätä nykyä varaamaan aikoja eOmahoito-palvelun kautta.
Terveysjohtaja Veli-Pekka Rautava kumoaa väitteen siitä, että terveyskeskuksen takaisinsoittopalvelu olisi lopetettu.
– Takaisinsoittojärjestelmän viesti on muutettu, siinä muistutetaan myös sähköisten palveluiden käytöstä. Muistutus lisättiin viestiin, sillä moni asia hoituu sitä kautta myös kätevästi. Ei takaisinsoittojärjestelmää ole lopetettu, hän toteaa.
Salomaa kommentoi myös valinnanvapauden tilastointia, joka näyttää Lammi-Tuuloksen ja Jukolan terveyskeskusten osalta jokseenkin onnettomalta. Sillekin on selityksensä.
– Lammin-Tuuloksen ja Jukolan terveyskeskuksilla on tuhansia ja tuhansia tyytyväisiä asiakkaita, jotka jatkavat terveyskeskuksen asiakkaina. Heitä ei ole kuitenkaan kirjattu asiakasvalintakoneeseen, koska heille ilmoitettiin, että voivat jatkaa meillä asiakkaina ja silloin ei vaadita mitään toimenpiteitä, Rautava selvittää.
Terveyskeskusten osalta luvut kertovat vain ne asiakkaat, jotka ovat erikseen halunneet ilmoittaa valinneensa terveyskeskuksen terveyspalveluidensa tuottajaksi.
Susanna Mattila
Lammille.fi
Jätä vastaus
Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Tähdellä merkityt kentät ovat pakollisia.