Pop up -tiloja tarjolla kantakaupungissa ja Tuulosessa
Hämeenlinnan Nuorkauppakamari ry järjestää yhteistyössä Linnan Kehitys Oy:n ja Hämeenlinnan kaupunkikeskustayhdistys ry:n kanssa tänäkin vuonna Pop up Hämeenlinna -hankkeen, jonka tarkoituksena on elävöittää kaupungin keskustaa ja lisätä sen vetovoimaa.

Kauppakeskus Tuulonen on monien tapahtumien paikka. Creme de la creme -tapahtumaa vietetään keväin ja syksyin, kuva kevään tapahtumasta. Kuva: Matti Siivonen
Myös Kauppakeskus Tuuloseen nousee oma, joulunajan pop up -maailma. Jari Päivärinta Tuulosen kauppiasyhdistyksestä kertoo, että kiinnostus on ollut kohtuullisen hyvää. Pop up -maailma avautuu entisen Seppälän tiloihin 25.11. ja on avoinna 23.12. saakka.
– Moni kauppias on ilmeisesti ajatellut, että kun kelit on mitä on, on mukavampi tulla tekemään kauppaa lämpimiin ja kuiviin sisätiloihin. Tiloihin on tulossa seitsemän koko kuukaudeksi ja muutamia varauksia on viikonlopuista, kertoo Päivärinta.
Kauppiasyhdistys vuokraa pelkkää lattiapintaa, joten yrittäjät saavat muotoilla oman tilansa oman näköisekseen. Isoin vuokrattu tila on tällä hetkellä 30 neliön kokoinen. Seppälän entiselle liiketilalle ei toistaiseksi ole löytynyt vielä pitkäaikaista vuokralaista, vaikka kiinnostusta tilaa kohtaan onkin osoitettu.
– Tila on pienyrittäjälle hiukan liian suuri, ja taas isoille ketjuille liian pieni. Tämä on nyt ensimmäinen kerta, kun kokeilemme pop up -konseptia tässä laajuudessa, ja sen jälkeen olemme sitten viisaampia tulevaisuuden suhteen. Ei ole mahdoton ajatus, että pop up -maailmalla jatkettaisiin myöhemminkin, mutta tietenkin pitkäaikainen vuokralainen on aina etusijalla, Päivärinta pohtii.
Pop Up Hämeenlinna -hankkeen ideana on tarjota yrittäjille ja yhteisöille mahdollisuus kokeilla, millaista on toimia Hämeenlinnan keskustan liiketiloissa. Liiketiloja on mahdollista hakea pop up -käyttöön noin kolmen viikon ajaksi. Pop up -liiketilat sijaitsevat ydinkeskustassa kävelykatu Reskan ja Kasarmikadun kulmassa.
Kiinnostuneet yritykset ja henkilöt voivat ottaa yhteyttä popuphml@jchml.fi. Pop up -liikkeille suunniteltu alustava ajankohta on 24.11.–17.12. Tällä hetkellä etsitään kiinnostuneita yrityksiä.
– Tarkoituksena ei ole laittaa pystyyn joulumyyjäisiä tai -markkinoita, vaan tarjota matalan kynnyksen kokeilua liiketilalle keskustassa. Samalla voi vaikka hankkia asiakaspalautetta tuotteistaan, sanoo Kaupunkikeskustayhdistyksen palvelupäällikkö Sari Hagemeier.
Lammille.fi
Jätä vastaus
Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Tähdellä merkityt kentät ovat pakollisia.