LAMMIN SÄÄSTÖPANKKI: Seniorin digipaketti seniorikortin haltijoille
DNA ja Lammin Säästöpankki ovat sopineet pankin senioriasiakkaille suunnatusta kumppaniedusta, joka pitää sisällään tablet-tietokoneen ja DNA:n mobiililaajakaistan etuhintaan. DNA Kaupasta hankittava seniorin digipaketti on osa Lammin Säästöpankin senioreiden kokonaispalvelua.
Lammin Säästöpankin senioriasiakkaat voivat hankkia DNA:lta valmiiksi mobiililaajakaistalla varustetun tablet-tietokoneen. Hankintaan ovat oikeutettuja Lammin Säästöpankin seniorikortin haltijat. Laitteen saa mukaan käyttövalmiiksi asennettuna DNA Kaupan myymälästä, ja pankista löytyy tarvittaessa opastusta ja apua pankin digitaalisten palvelujen käytössä.

Lammin Säästöpankin senioriasiakkaat voivat hankkia DNA:lta valmiiksi mobiililaajakaistalla varustetun tablet-tietokoneen. Hankintaan ovat oikeutettuja Lammin Säästöpankin seniorikortin haltijat.
”Olemme hyvin iloisia voidessamme palvella senioreita yhdessä heidän oman pankkinsa kanssa ja auttaa heitä ottamaan käyttöön modernia digiteknologiaa. Meille on tärkeää, että asiakkaamme pääsevät käyttämään tämän päivän digitaalisia palveluita mutkattomasti, oman aikataulunsa ja omien tarpeidensa mukaisesti”, kertoo DNA:n puheliiketoiminnasta vastaava johtaja Cedric Kamtsan.
Seniorin digipaketin myynti alkaa tammikuun viimeisellä viikolla. DNA Kaupan myymälöiden lisäksi paketin voi hankkia myös soittamalla DNA:n myyntipalveluun (puh. 0800 550 044), tällöin laitteen ja liittymän toimitus tapahtuu postitse.
Digitaalinen yhdenvertaisuus kuuluu kaikille. DNA kysyi viime keväänä suomalaisilta digitaalisen yhdenvertaisuuden toteutumisesta. Kyselyn mukaan suurin osa suomalaisista kokee olevansa ainakin jokseenkin yhdenvertaisia digitalisoituvassa Suomessa. Yleisimpiä syitä eriarvoisuuden kokemukselle ovat osaamisen puute sekä iäkkyys, joka aiheuttaa vaikeuksia pysyä kehityksessä mukana.
DNA:n digitaalisia elämäntapoja kartoittaneessa kyselytutkimuksessa vastaajat kertoivat hoitavansa erityisesti pankkiasioita mieluummin digitaalisesti kuin fyysisesti paikan päällä tai puhelimitse. Tämä korostui myös 65–74-vuotiaiden vastaajien ikäryhmässä, jossa 73 prosenttia suosi digitaalista asiointia. Pankkiasioiden lisäksi tässä ikäryhmässä digitaalinen asiointi oli mieluisampaa myös esimerkiksi silloin kun varataan aikaa terveydenhuoltoon (63 prosenttia 65–74-vuotiaista vastaajista), hoidetaan veroilmoitus- tai muita veroasioita (56 %) sekä käytetään terveysneuvontaa tai uusitaan reseptejä (54 %). Noin puolet 65–74-vuotiaista vastaajista oli sitä mieltä, että digitaalisista palveluista eniten elämää helpottavia ovat erilaiset viestintäpalvelut, kuten sähköposti, Whatsapp tai Skype (52 %) sekä ajanvarauspalvelut (49 %).
“Toimivat yhteydet, laitteet ja kyky käyttää niitä ovat avain siihen, että ihmiset kokevat osallisuutta digitalisoituvassa yhteiskunnassa. Kukaan ei saa jäädä digitalisoituvien palvelujen ulkopuolelle, joten haluamme olla mukana auttamassa siinä, että myös ikäihmisillä on osaamista ja laitteita, joiden avulla voi pysyä aktiivisena osana yhteiskuntaa ja sosiaalisia verkostoja. Sopivalla nettiyhteydellä varustettu tabletti on kätevä väline, jolla on helppo hoitaa päivittäisiä asioita ja pitää yhteyttä ystäviin ja läheisiin”, Kamtsan kertoo.
DNA:n Seniorilinja on erikoistunut ikäihmisten asiakaspalveluun, ja se palvelee numerossa 044 144 244 (arkisin 9–16). Seniorilinjalla voi jutella asiakaspalvelijan kanssa rauhassa omaan tahtiin.
Jätä vastaus
Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Tähdellä merkityt kentät ovat pakollisia.