Torstai 13.12.2018
Nimipäivät: Seija
Lammi
Selkeää
-4°C
Tuuli: 1 m/s P
 
Yhteistyössä-blogi

Asiantuntijablogi kaupallisille yhteistyökumppaneille. Haluatko kirjoituksesi blogiin? Soita 040 5281 989!

OPIFERUM: Katja on Opiferumin äänitorvi Lammilla

| mainos |Yrityksen kotisivuilla voi olla monta funktiota – toisille se on liikevaihdon kasvattamista, toisille parempaa asiakaspalvelua ja joillekin hyvien nettisivujen tarkoitus on esimerkiksi brändin tukeminen. Nettisivut ovat yrityksen käyntikortti ja usein ensimmäinen kontakti asiakkaan ja yrityksen välillä.

Nettisivujen tulee myös olla saumattomasti mobiiliin taipuvia, sillä jopa 70-80% nettihauista tehdään jo kännyköillä. Jotta sivut eivät jämähdä myöskään valmistumisensa jälkeen paikoilleen, tulee niiden ylläpito olla helppoa. Nettimaailma on jatkuvassa muutoksessa, joten hyviäkin sivuja on silti hyvä päivittää ulkoisesti ajantasalle. Erilaisia lisäpalveluita tulee jatkuvasti lisää ja niiden avulla voidaan mm. parantaa asiakaspalvelua ja tehostaa omaa työtään.

Verkkosivujen osuutta yrityskuvassa tänä päivänä ei voi enää väheksyä. Me Opiferumilla suunnittelemme ja toteutamme nettisivut asiakkaan kanssa yhteistyössä, jotta ne palvelevat parhaiten juuri kyseisen asiakkaan omia tarpeita. Pohdimme ensin asiakkaidemme kanssa nettisivujen tärkeimmät funktiot, jonka jälkeen vasta aloitetaan ulkoasun suunnittelu ja sivuston toteutusvaihe. Koko prosessi tehdään jatkuvassa yhteistyössä, jolloin asiakkaalla on koko ajan mahdollisuus vaikuttaa verkkosivuston ulkoasuun ja toimintoihin.

Verkkosivujen tekeminen ei ole siis vain koodaustyötä. Hyvät nettisivut heijastavat yrityksen ideologiaa, ohjaavat siellä kävijää haluttuihin asioihin helposti sekä ovat helppokäyttöiset. Jotta onnistunut lopputulos saadaan, tulee verkkosivujen tekijän tutustua asiakkaansa yritystoimintaan laajasti.

On mukavaa olla auttamassa lammilaisia yrityksiä saavuttamaan hyötyä hyvillä nettisivuilla. Viimeisin projektimme oli uudistaa Dalaman pizzerian nettisivut, ja upouudet sivut palvelevat jo pizzerian asiakkaita.

Opiferumin asiakkaita ovat Lammilla myös Autokave ja Rautanet Lammi. Antaa heidän kertoa, miten Opiferum on palvellut heitä:

”Uudet sivut pelaa loistavasti, ovat huomattavasti helpompia itse päivittää vanhoihin verrattuna. Kun on selkeä sivupohja, jossa on määritellyt paikat kuville, hinnastoille ja kaikelle muulle, sitä ei saa helposti sekavaksi omatoimisella sivujen päivityksellä. Yhteistyö Opiferumin kanssa on helppoa. Chat-palvelua olen käyttänyt paljon muistin virkistämiseksi ja sieltä avun aina saanut,” kertoo Jyri Munne Autokavelta.

”Meillä oli lähtökohtana saada kokonaan omat nettisivut, kun aiemmin meillä oli sivut Rautanet-ketjun kautta. Odotukset sivustoa kohtaan täyttyivät kaikki, ja lisäksi meille on olemassa varaus nettikaupalle, jos haluamme sellaisen joskus perustaa. Meille tärkeää on joustavuus, saadaan helposti kuvia ja tekstiä sivustolle. Erityisesti tuotteiden vieminen sivustolle täytyy olla helppoa. Yhteistyö Opiferumin kanssa on toiminut hyvin, olemme saaneet apua aina kun sitä on tarvittu ja muutoksia on toteutettu nopeasti, kun niitä on tarvittu. Helppoutta yhteistyöhön tekee sekin, että Katja on lähellä tässä Lammilla,” sanoo Rauno Parikka Rautanet Lammilta. | mainos |

Kuvassa Katja Niemi ja Rifat Cekic keskustelemassa tulevien uusien verkkosivujen viimeisimmistä muutoksista ennen julkaisua.

Kirjoittaja Katja Niemi
hämeenlinnalaisen verkkosivujen toteuttajan
Opiferum Oy:n freelancer myyntipäällikkö.

Jätä vastaus

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Tähdellä merkityt kentät ovat pakollisia.